A foglalkozás ideje:
|
Heti 2 alkalommal 2-2 órában
|
A foglalkozás helye:
|
Tanoda helység
Besenyszög, Vasvári Pál út 7.
|
Foglalkozást végző:
|
Lévainé Márkus Borbála
|
Megnevezése:
|
Szövegértési képességek fejlesztése
Rövid összegzés a 2. mérföldkőhöz
|
A program célkitűzése:
|
Kis csoportokban, fejlesztő segítségével nemcsak a másnapi iskolai órákra felkészülés, hanem szövegértési kompetencia fejlesztésére irányuló feladatok segítségével egyéni képességfejlesztés.
|
A megvalósítás folyamata:
|
A szövegértés fejlesztése a Tanoda keretében különböző korcsoportokban zajlik, így az elérendő cél is más-más. A legkisebbekkel a tanórán vett betűk ismeretének erősítése, az összeolvasás képességének fejlesztése, a szavak, rövid mondatok olvasásának erősítése, majd rövid szövegek olvasási képességének fejlesztése, a helyes kiejtés, hangerő, megfelelő olvasási tempó, hangsúlyozás elérése a cél. A megsegítés során elértük azt, hogy ez a csoport eljutott odáig, hogy a hangos olvasás során megfelelő tempóban és hangerővel olvas. közös feladatmegoldással ellenőriztük, mára eljutottunk odáig, hogy a többség képes az önálló
|
|
feladatmegoldásra is, a kérdésekre már nem rajzos formában, hanem rövid mondatokkal válaszolnak.
Az értő olvasást kérdések feltevésével ellenőrizzük, amit még részben az én segítségemmel oldanak meg, de saját kérdések megfogalmazására is képesek. A néma, értő olvasás megértésének eredményességét sokáig A felsőbb évfolyamokból a Tanodába járó gyerekekkel is a hangos olvasás gyakorlásával, a helyes beszédlégzés, hangsúlyozás, megfelelő hangerő, olvasási tempó elmélyítésével kezdtük a foglalkozásokat. A gyerekek zöme küzd valamilyen olvasási nehézséggel, így azok korrigálása volt az elsődleges cél. A hangos olvasáshoz kezdetben én választottam szöveget, később már a gyerekek választhattak és ma is választhatnak nekik tetsző szépirodalmi vagy ismeretterjesztő szöveget. A hangos értő olvasás fejlődését az olvasott szöveg alapján feltett kérdések segítségével ellenőrizzük. Minden korosztálynál igyekszünk a lényegkiemelés képességének elsajátítására, amiben sokat fejlődtek a gyerekek. Játékos formában próbáljuk a lényeges és lényegtelen dolgokat megkülönböztetni egymástól, amivel az önálló tanulásra próbálunk felkészülni.
Az egyéni előre haladásuk szöveges értékelését mindig nagyon várják. A szülők sajnos kevésbé érdeklődőek, a kezdethez képest azonban az ő hozzáállásuk is sokat változott pozitív irányba.
|
TOVÁBB A KÉPEKHEZ
|