Tanulásmódszertani mentorként a hét bármely napján megtalálnak a tanodások. Az órarendben kijelölt időpontban pedig aktívan részt veszek a rászoruló, vagy éppen érdeklődő gyerekek tanulásában.
Életkori sajátosságaikat ismerve különböző tanulási módszerekkel ismertetem meg őket, amelyeket bármely tantárgy eredményes tanulásánál fel tudnak használni. Remélem, ezzel tanulmányaik sikeres teljesítéséhez is hozzájárulok.
Fontos, hogy mindenki készségét, részképességét minél jobban, pontosabban ismerjem. A segítség csak így lehet hatékony. Ehhez az elmúlt másfél közös munkája lehetőséget biztosított.
A fejlesztés során a figyelem, beszéd, olvasás, emlékezet, gondolkodás, felsőbb évfolyamosoknál az önművelést tűztük ki célul a tanulókkal.
Természetesen mindenkinél más-más kap nagyobb hangsúlyt, de a komplexivitásra igyekszem törekedni. A diákokkal közösen megfogalmazott tanulási nehézség a közös munka egyik kiindulópontja.
A tanuláshoz való viszony megismerése után az esetleges hibák, rossz reflexek beidegződésének elkerülése fontos célkitűzés a gyerekek önálló és a közös tanulás során . Fontos, hogy együtt alakítsuk ki a személyre szabott helyes tanulási szokást. Egyes tanulási módszerek bemutatása után a diák választása után az elsajátíttatás folyamatát is figyelemmel kísérem. Törekszünk a praktikus, egyszerű tanulási módszerek tudatos, eszközszerű használatára.
A figyelem képességének fejlesztése segítségével a szétszórtság csökkenthető, vagy „nehezebb esetben” kordában tartható. Gyakorlás közben olyan hangulat alakul ki, amely a tananyag elmélyülését segíti elő.
A beszédfejlesztés több mindent magába foglal. Ilyen a beszédtechnika, szereplés, szókincsbővítés. Tanodásaink között többen vannak megkésett beszédfejlődésűek, rájuk külön figyelem fordítok.
A hangos olvasást folyamatosan gyakoroljuk. A felsőbb éveseknél a kötelező olvasmányok közös hangos olvasás egyre népszerűbb.
A szövegértő néma olvasás a fejlesztő órán kap nagyobb hangsúlyt. Itt van lehetőség a dinamikus olvasás kialakítására is.
Emlékezeti képesség fejlesztésére is lehetőséget biztosítok játékos feladatok felhasználásával. A különféle memorik népszerűek a gyerekek körében.
Az önálló tanuláshoz elengedhetetlen a lényegkiemelés technikájának különféle ismerete. Gyakorlására nagy hangsúly fektetek. A vázlatkészítés különböző lehetőségeit is megtanítom, amely 7-8. osztályosaink hatékonyan alkalmaznak is a mindennapi tanulásuk során.
A pozitív programozást, a „meg tudom tanulni….!” érzést erősítjük minden foglalkozáson.
A motivációs célokat kis kártyákra lejegyeztük és bizonyos időközönként elővesszük és „megnézzük”, hol tartunk a elérés folyamatában. Az alsóbb évfolyamosok is kezdik élvezni az elemzéseket. Nekik kicsit nehezebben indul meg ez a folyamat, de annál látványosabb az önismeret területén a fejlődésük.
A tanulási stratégiák megtalálását, saját tanulási stílus kialakítását minden diáknál kollégáimmal együtt támogatjuk..
|