A megvalósítás folyamata:
|
A fejlesztési területem a matematika tantárgy. A rászoruló, „Tanodás” tanulók matematikai képességei, valamint logikus gondolkodásuk fejlesztése érdekében számos, tanulást segítő algoritmusokkal, feladatokkal látom el őket folyamatosan. A segítő tanulást helyeztem előtérbe, hiszen ők otthon nem, vagy csak kevés segítséget kapnak ahhoz, hogy jól teljesítsenek.
Nagyon szépen haladtunk az eltelt időszak alatt velük. Differenciáltan foglalkozom a három korosztállyal. Most már 3. osztályos 3 tanulóm, 4. osztályos 1, valamint 5. osztályos 2 tanulóm van.
Számos elmaradást tapasztaltam náluk. Ennek a 3. osztályban az oka a szorzótábla hiányos ismerete, folyamatosan szinten tartjuk a gyakorlását. A következő pedig a nagy számok világa, azaz a tízezres, százezres számkör. Ennek érdekében olyan típusfeladatokkal foglalkozunk, melyekkel megszerettetjük, valamint megértetjük azokat. Például a nullára végződő, kerek számok egyszerűsítésével, stb. rávezetem őket az analóg számításokra.
Természetes hiba még az osztásoknál a maradék nem hozzáadása. Figyelmüket rendszeresen felhívom erre.
5. osztályban megpróbálok olyan feladatokat adni nekik, amelyek szorosan kötődnek a tananyaghoz. Szerkesztések, törtek, stb. Állandó a kapcsolatom az itt tanító kolleganővel, aki tapasztalt pedagógus, ezért ötletekkel lát el annak érdekében, hogyan megértsék a tanulók az egyes feladatokat.
Összességében lassú, de eredményes előrehaladást tapasztalok a gyermekek tanulásában. A lényeg az alapos, átgondolt feladatmegoldó képességük fejlesztése, akár egyszerűsített feladat megoldása segítségével is.
A szöveges feladatok megoldási terve sem okoz már náluk nehézséget, hiszen alaposan begyakoroltuk azt.
Szeretnek a fejlesztésemre, a „Tanodá”-ba járni a gyermekek, nem kell őket figyelmeztetnem az időpontjára sem már, mint kezdetben volt.
Azt tapasztalom, hogy más fejlesztési tanodai foglalkozásokra is szívesen járnak.
|