Felsős tanodás gyerekeket a matematika tanulásában segítem heti 2 alkalommal 2-2 órában. A foglalkozásokra 6-8 évfolyamos gyerekek járnak, évfolyam szinten történnek a foglalkozások. Nagyon nagy igény van erre, s nem csak a tanodás gyerekek körében, ezért sokszor „külsős” gyerekek is csatlakoznak hozzánk.
Foglalkozásainkon nem házi feladatot oldunk meg! Átbeszéljük a gyerekekkel melyik anyagrész az, ami nehezen megy nekik, majd többféleképpen próbálom elmagyarázni. Az anyagok szemléltetéséhez, megértéséhez sokszor az internet adta lehetőségeket is felhasználjuk.
Fontos ezeknél a gyerekeknél megmutatni, hogy az életben is mennyire nagy szükség van a matematikára. Nagyon sok élethelyzethez köthető feladatot oldunk meg! Szituációs játékok közben gyakoroljuk a mértékváltást, százalékszámítást, alapműveleteket, felszín- térfogatszámításokat!
A tanulók a játék közben észre sem veszik, hogy tanulnak.
Nagy hangsúlyt fektetünk a matematika kompetenciák fejlesztésére. Kompetencia feladatokat rendszeresen „csempészek” a foglalkozásokba. Az interaktív táblánál nagyon szeretik ezeket a feladatokat megoldani.
Eredményeink:
A tanodai munkánk eredményességét igazolja, hogy tavaly év végén nem volt bukásunk. Félévkor sajnos egy tanítványunknak nem sikerült teljesíteni az időarányos követelményt. Egyre több gyerek keres meg minket azzal a kérdéssel, hogyan lehet ide beiratkozni. Nagyon szeretnek jönni, nem kell „ lasszóval” fogni a gyerekeket.
A fejlesztésről egyéni haladási naplót végzünk. Ezt hozzuk összhangba az elkészült fejlesztési tervvel. Az elért eredményeket a tanulóval és az érdeklődő szülővel három havonta áttekintjük.
|